Robbie » Zakelijk
Robbie: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 54 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j… Banen, Angst, 08-11-2011
Backdoor-selling (via beïnvloeders de order afsluiten)

Backdoor-selling (via beïnvloeders de order afsluiten)

Wanneer je er als zelfstandige ZZP' er of vertegenwoordiger niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden,… Zakelijk, Verkooptips, 16-02-2009
Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t… Management, Verkopen, 15-02-2009
Bedrijfsomzet stimuleren bij economische tegenwind

Bedrijfsomzet stimuleren bij economische tegenwind

Als de omzet van je onderneming soms tegenvalt dien je uiteraard maatregelen te nemen die het tij weer ten goede doen keren. Als ondernemer of zzp'er zul je er alles aan moeten doen om uit zo'n dal te… Onderneming, Concurrentie en rivaliteit, 02-02-2010
Bezoek je vaste klant alleen, als die er ook baat bij heeft

Bezoek je vaste klant alleen, als die er ook baat bij heeft

Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni… Zakelijk, Verkopen, 23-02-2009
Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht en d… Onderneming, Startende ondernemer, 20-12-2010
De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

Niet alleen de constant bewegende olieprijs is er onderhevig aan. De Wet van vraag en aanbod, zorgt ervoor dat ook de prijzen van bloemen, personeel, levensmiddelen, kleding en koophuizen enz. voortdu… Diversen, 08-02-2011
Een hoge korting is vaak misleiding. Liever een lage prijs

Een hoge korting is vaak misleiding. Liever een lage prijs

Korting is voor ons consumenten vaak nog belangrijker dan de uiteindelijk te betalen prijs. Een hoog kortingspercentage of kortingsbedrag suggereert immers dat de verkopende partij minmaal verdient aa… Zakelijk, Procenten en percentages, 26-02-2009
Een schriftelijke offerte maakt vooral uw concurrent sterker

Een schriftelijke offerte maakt vooral uw concurrent sterker

Het uitbrengen van een schriftelijke offerte is te vergelijken met het spelen in een casino. We kunnen winnen, gelijkspelen, maar ook verliezen omdat onze zwart-op-wit prijsopgave door de aanvrager mi… Management, Verkooptips, 18-02-2009
Een veelbezocht, informerend en tijdbesparend Intranet

Een veelbezocht, informerend en tijdbesparend Intranet

Elke grote organisatie beschikt tegenwoordig over een Intranetsite. Een informatieve website, maar dan uitsluitend voor intern gebruik van werknemers. Of voor de vrijwilligers van een wijdvertakte vri… Management, Eigen bedrijf, 18-02-2009
Schrijf mee!