Robbie » Zakelijk
Robbie: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 54 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j… Banen, Angst, 08-11-2011
Backdoor-selling (via beïnvloeders de order afsluiten)

Backdoor-selling (via beïnvloeders de order afsluiten)

Wanneer je er als zelfstandige ZZP' er of vertegenwoordiger niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden,… Zakelijk, Verkooptips, 16-02-2009
Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t… Management, Verkopen, 15-02-2009
Bedrijfsomzet stimuleren bij economische tegenwind

Bedrijfsomzet stimuleren bij economische tegenwind

Als de omzet van je onderneming soms tegenvalt dien je uiteraard maatregelen te nemen die het tij weer ten goede doen keren. Als ondernemer of zzp'er zul je er alles aan moeten doen om uit zo'n dal te… Onderneming, Concurrentie en rivaliteit, 02-02-2010
Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Als vaste klant van een winkel verwacht men extra service van de winkelier of filiaalhouder. De trouwe klant koopt al jaren en is geen toevallige passant die uit noodzaak een eenmalige aankoop doet. V… Detailhandel, Leidinggeven, 17-04-2013
Bezoek je vaste klant alleen, als die er ook baat bij heeft

Bezoek je vaste klant alleen, als die er ook baat bij heeft

Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni… Zakelijk, Verkopen, 23-02-2009
Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht en d… Onderneming, Startende ondernemer, 20-12-2010
De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

Niet alleen de constant bewegende olieprijs is er onderhevig aan. De Wet van vraag en aanbod, zorgt ervoor dat ook de prijzen van bloemen, personeel, levensmiddelen, kleding en koophuizen enz. voortdu… Diversen, 08-02-2011
Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Wanneer is mailen nuttig, en wanneer beter bellen als het om zakelijk communiceren gaat? Vaak maakt het niet uit welk communicatiemiddel je kiest. Maar er zijn ook situaties dat je per sé het een moet… Zakelijk, 18-03-2012
Een hoge korting is vaak misleiding. Liever een lage prijs

Een hoge korting is vaak misleiding. Liever een lage prijs

Korting is voor ons consumenten vaak nog belangrijker dan de uiteindelijk te betalen prijs. Een hoog kortingspercentage of kortingsbedrag suggereert immers dat de verkopende partij minmaal verdient aa… Zakelijk, Procenten en percentages, 26-02-2009
Schrijf mee!