Gratis verkoopcursus voor iedereen met gezond verstand
Verkopen is zo essentieel in ieders leven, dat iedereen zich in de basistechnieken moet verdiepen. Omdat we met verkoopkennis ook eerder gewiekste verkooppraatjes en babbeltrucs doorzien. En omdat we ons hele leven dingen van anderen gedaan moeten krijgen, dus onszelf moeten verkopen. Bestudeer daarom de onderstaande verkooptechnieken en verkoopstrategieën, en je leven wordt een stuk eenvoudiger en goedkoper. Een gratis verkoopstudie voor u. En dat is geen slim verkooppraatje, maar een eerlijk advies.
Gratis verkoop studie
Als je wat van een ander wilt moet je een strategie uitdenken. Zonder enige reden een salarisverhoging vragen heeft weinig zin. Welke argumenten kan ik aanvoeren, waarmee ik de ander kan overtuigen, zonder dat die ander boos wordt. Want gelijk hebben heeft alleen zin als je het ook krijgt. Dus breng je argumenten op dusdanige manier, dat je manager zich ongemakkelijk voelt als hij toch je verzoek moet afwijzen.
Verkopen doen we de gehele dag
Hoe verkoop ik het m'n (schoon)ouders dat ze weer op m'n kinderen willen passen. Hoe krijg ik het van m'n buurman gedaan dat hij z'n stereotoren niet zo hard zet, of dat we samen een nieuwe schutting in de tuin laten zetten. Wat moet ik doen om in het bestuur van de vereniging te komen. Zo maar een paar verkoopargumenten dat u deze pagina goed bestudeerd.
Vraag altijd meer dan je hoopt te ontvangen
De tegenpartij zal meestal afdingen op datgene wat je vraagt. Dus vraag vooral bij materiële zaken meer dan waarop je mikt. Vraag 30% korting al je 15% wil hebben, om maar een voorbeeld te noemen.
Klachten zijn verkoopkansen
Je zult pas echt indruk maken op een ander (een klant) indien je een terechte klacht naar tevredenheid oplost. Want met service en goede garantie laten we zien dat we een betrouwbare partner zijn die beloftes nakomt. Dat veroorzaakt ook positieve mond-tot-mond reclame. En mond-tot-mond reclame is de beste en goedkoopste vorm van promotie voor een bedrijf.
Procentsommen
Handelsrekenen en procentsommen vormen niet het leukste aspect van een commercieel beroep. Toch zul je bijvoorbeeld moeten begrijpen dat als een product onder het BTW-tarief van 21% valt, het BTW-deel van de verkoopprijs geen 21 doch 17,6% is.