Robbie » Zakelijk
Robbie: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 57 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Achtergrondmuziek in winkel vaak zinloos en erg irritant mijn kijk op

Achtergrondmuziek in winkel vaak zinloos en erg irritant

Achtergrondmuziek wordt in veel winkels ongevraagd over je heen gegooid. Blijkbaar denkt de middenstand dat je meer koopt met achtergrondherrie. In de op jongeren gerichte kledingbranche is dit ongetw… Detailhandel, 18-11-2009
Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j… Banen, Angst, 08-11-2011
Backdoor-selling (via beïnvloeders de opdracht krijgen)

Backdoor-selling (via beïnvloeders de opdracht krijgen)

Wanneer je als zelfstandige ZZP'er of verkoopmedewerker er niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden, z… Zakelijk, Verkooptips, 16-02-2009
Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t… Management, Verkopen, 15-02-2009
Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Als vaste klant van een winkel verwacht men extra service van de winkelier of filiaalhouder. De trouwe klant koopt al jaren en is geen toevallige passant die uit noodzaak een eenmalige aankoop doet. V… Detailhandel, Leidinggeven, 17-04-2013
Bezoek je klant alleen als die er ook voordeel bij heeft

Bezoek je klant alleen als die er ook voordeel bij heeft

Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni… Zakelijk, Verkopen, 23-02-2009
Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht, en… Onderneming, Startende ondernemer, 20-12-2010
De juiste persoon altijd gegarandeerd te spreken krijgen

De juiste persoon altijd gegarandeerd te spreken krijgen

Steeds vaker krijg je eerst een voicemail of antwoordapparaat om in te spreken. Maar een boodschap inspreken heeft het risico dat je de gewenste persoon nooit van je leven aan de lijn krijgt. Zeker ni… Marketing, Verkooptips, 18-08-2011
De verleiding van valse korting, lokprijzen en koppelverkoop

De verleiding van valse korting, lokprijzen en koppelverkoop

Om de aandacht te trekken van de consument, worden door winkeliers, supermarktketens, autodealers, reisbureaus enz. dikwijls onrealistische lokprijzen ingezet, zodat de klant de drempel van de winkel… Detailhandel, Korting, 01-06-2013
Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Wanneer is mailen nuttig, en wanneer beter bellen als het om zakelijk communiceren gaat? Vaak maakt het niet uit welk communicatiemiddel je kiest. Maar er zijn ook situaties dat je per sé het een moet… Zakelijk, 18-03-2012
Schrijf mee!