Robbie » Zakelijk
Robbie: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 57 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Achtergrondmuziek winkel soms irritant en contraproductief mijn kijk op

Achtergrondmuziek winkel soms irritant en contraproductief

Achtergrondmuziek wordt in veel winkels ongevraagd over je heen gegooid. Blijkbaar denkt de winkelier dat je meer koopt met achtergrondherrie. In de op jongeren gerichte kledingbranche is dit ongetwij… Detailhandel, 18-11-2009
Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j… Banen, Angst, 08-11-2011
Backdoor-selling (de inkoper passeren en toch verkopen)

Backdoor-selling (de inkoper passeren en toch verkopen)

Wanneer je als zelfstandige ZZP'er of verkoopmedewerker er niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden, z… Zakelijk, Verkooptips, 16-02-2009
Belangrijke sollicitatietips voor die goedbetaalde functie

Belangrijke sollicitatietips voor die goedbetaalde functie

Een manager of personeelsfunctionaris kun je vaak niet uitsluitend overtuigen met je goede opleiding en ervaring, want op dat gebied heeft dat bedrijf vaak keuze genoeg. Het is een kwestie van aantone… Banen, Concurrentie en rivaliteit, 20-07-2012
Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Als vaste klant van een winkel verwacht men extra service van de winkelier of filiaalhouder. De trouwe klant koopt immers al geruime tijd en is geen toevallige passant die uit noodzaak een eenmalige a… Detailhandel, Leidinggeven, 17-04-2013
Beter resultaat door klantgerichte klachtenbehandeling

Beter resultaat door klantgerichte klachtenbehandeling

Een goede klantvriendelijke klachtenbehandeling leidt tot een grotere omzet. Als u producten en/of diensten verkoopt, is het onvermijdelijk dat er af en toe klachten komen van de afnemers. Hoe communi… Diversen, Verkopen, 25-01-2009
Bezoek je vaste klant alleen als die er voordeel bij heeft

Bezoek je vaste klant alleen als die er voordeel bij heeft

Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni… Zakelijk, Verkopen, 23-02-2009
Bij te weinig nieuwe klanten ga je failliet

Bij te weinig nieuwe klanten ga je failliet

Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t… Management, Verkopen, 15-02-2009
Blijf als zzp'er alert en de concurrent steeds een stap voor

Blijf als zzp'er alert en de concurrent steeds een stap voor

Als de marktsituatie, conjunctuur, en de klantenvraag voor je bedrijf gunstig zijn moet je er vaak snel van profiteren, want economische meewind heb je niet constant. Je kans voorbij laten gaan, doord… Onderneming, Verkopen, 02-02-2010
Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan bij werkgever

Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan bij werkgever

Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht, en… Onderneming, Startende ondernemer, 20-12-2010
Schrijf mee!