Artikelen 1 - 10 van 56 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Is een directeur die 5.000.000 per jaar verdient, tien keer vakbekwamer en meer succesvol voor de onderneming dan eentje die “slechts” 500.000 verdient? Ga je als werknemer wel harder en beter werken…
Onderneming, 10-02-2010
mijn kijk op
Achtergrondmuziek wordt in veel winkels ongevraagd over je heen gegooid. Blijkbaar denkt de winkelier dat je meer koopt met achtergrondherrie. In de op jongeren gerichte kledingbranche is dit ongetwij…
Detailhandel, 18-11-2009
Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j…
Banen, 08-11-2011
Wanneer je als zelfstandige ZZP'er of verkoopmedewerker er niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden, z…
Zakelijk, 16-02-2009
Een begripvolle klantgerichte klachtenbehandeling leidt tot een grotere omzet. Als u producten en/of diensten verkoopt, is het onvermijdelijk dat er af en toe klachten komen van de afnemers. Hoe commu…
Diversen, 25-01-2009
Als vaste klant van een winkel verwacht men extra service van de winkelier of filiaalhouder. De trouwe klant koopt immers al geruime tijd, dus is geen toevallige passant die uit noodzaak een eenmalige…
Detailhandel, 17-04-2013
Afdelingsvergaderingen zijn nuttig maar ook tijdverslindend. Belangrijk voor werkoverleg is daarom een duidelijke agenda en een strakke planning, want als tien personen een uur onnodig lang vergaderen…
Management, 09-07-2014
Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni…
Zakelijk, 23-02-2009
Als de marktsituatie, conjunctuur, en de klantenvraag voor je bedrijf gunstig zijn moet je er vaak snel van profiteren, want economische meewind heb je niet constant. Je kans voorbij laten gaan, doord…
Onderneming, 02-02-2010
Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht, en…
Onderneming, 20-12-2010