Robbie » Zakelijk
Robbie: Informatie van A tot Z
Artikelen 1 - 10 van 57 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Achtergrondmuziek in winkel vaak zinloos en erg irritant mijn kijk op

Achtergrondmuziek in winkel vaak zinloos en erg irritant

Achtergrondmuziek wordt in veel winkels ongevraagd over je heen gegooid. Blijkbaar denkt de middenstand dat je meer koopt met achtergrondherrie. In de op jongeren gerichte kledingbranche is dit ongetw… Detailhandel, 18-11-2009
Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Angst voor je baan en carrière door eigen fouten op je werk

Iedereen die hard werkt maakt persoonlijke fouten. Soms zijn de consequenties zo hevig dat je de neiging hebt die fout te verzwijgen. Nooit doen! Spijt betuigen en opgelucht verder gaan is beter dan j… Banen, Angst, 08-11-2011
Backdoor-selling (via beïnvloeders de opdracht krijgen)

Backdoor-selling (via beïnvloeders de opdracht krijgen)

Wanneer je als zelfstandige ZZP'er of verkoopmedewerker er niet in slaagt om rechtstreeks de inkoper of directeur van een potentiële klant te overtuigen om bij jouw toponderneming afnemer te worden, z… Zakelijk, Verkooptips, 16-02-2009
Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Bedrijfscontinuïteit in gevaar bij te weinig nieuwe afnemers

Ook indien je als bedrijf niet wilt groeien, is het toch belangrijk constant nieuwe klanten aan te trekken. Om de eenvoudige reden dat de omzet bij bestaande afnemers kan afnemen. En ook is het niet t… Management, Verkopen, 15-02-2009
Bedrijfsomzet stimuleren als de markt en branche tegen zit

Bedrijfsomzet stimuleren als de markt en branche tegen zit

Als de omzet van je onderneming soms tegenvalt dien je uiteraard maatregelen te nemen die het tij weer ten goede doen keren. Als ondernemer of zzp'er zul je er alles aan moeten doen om uit zo'n dal te… Onderneming, Concurrentie en rivaliteit, 02-02-2010
Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Beloon je vaste klanten voor hun trouwe koopgedrag

Als vaste klant van een winkel verwacht men extra service van de winkelier of filiaalhouder. De trouwe klant koopt al jaren en is geen toevallige passant die uit noodzaak een eenmalige aankoop doet. V… Detailhandel, Leidinggeven, 17-04-2013
Bezoek je klant alleen als die er ook voordeel bij heeft

Bezoek je klant alleen als die er ook voordeel bij heeft

Sommige klanten vinden het prettig dat je ze regelmatig bezoekt voor een verkoopgesprek. Andere afnemers vinden het juist vervelend en nemen liever zelf het initiatief voor een afspraak. Scheer dus ni… Zakelijk, Verkopen, 23-02-2009
Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Checklist voor noodzakelijk calamiteitenplan t.b.v. gebouw

Het is belangrijk dat iedere medewerker in een gebouw precies weet wat hem/haar te doen staat bij een bedeigende situatie, opdat zowel medewerkers als bezoekers snel in veiligheid worden gebracht, en… Onderneming, Startende ondernemer, 20-12-2010
De juiste persoon altijd gegarandeerd te spreken krijgen

De juiste persoon altijd gegarandeerd te spreken krijgen

Steeds vaker krijg je eerst een voicemail of antwoordapparaat om in te spreken. Maar een boodschap inspreken heeft het risico dat je de gewenste persoon nooit van je leven aan de lijn krijgt. Zeker ni… Marketing, Verkooptips, 18-08-2011
De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

De prijs wordt bepaald door de Wet van vraag en aanbod

Niet alleen de constant bewegende olieprijs is er onderhevig aan. De Wet van vraag en aanbod, zorgt er ook voor dat de prijzen van bloemen, personeel, levensmiddelen, kleding en koophuizen enz. voortd… Diversen, 08-02-2011
Schrijf mee!