Robbie » Zakelijk: Pagina 3
Artikelen 21 - 30 van 56 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Hoe start je als Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP'er)

Hoe start je als Zelfstandige Zonder Personeel (ZZP'er)

Is "voor jezelf beginnen" niet de droom van elke werknemer? Als je uitsluitend jezelf wilt verhuren en nog geen grote bedrijfsplannen hebt, is het niet nodig een BV of firma op te richten. Je gaat in… Onderneming, 08-03-2009
Ideale werknemer heeft recht op ideale werkgever

Ideale werknemer heeft recht op ideale werkgever

Een goede werkgever laat zijn personeel optimaal presteren en snapt dat de werknemers daartoe pas in staat zijn indien ze goed gemotiveerd zijn. Die motivatie lukt als medewerkers het gevoel hebben da… Onderneming, 03-09-2013
Koopverleiding door slimme psychologische verkoopprijzen

Koopverleiding door slimme psychologische verkoopprijzen

Iedereen snapt dat een shirt met een verkoopprijs van 29,90 in feite dertig euro kost. Maar we worden toch eerder verleid tot aankoop als de winkelprijs 29,90 bedraagt. Daarentegen verkoopt een he… Detailhandel, 23-05-2009
Koopverleiding via nepkorting, lokprijs of koppelverkoop

Koopverleiding via nepkorting, lokprijs of koppelverkoop

Om de aandacht te trekken van de consument, worden door winkeliers, supermarktketens, autodealers, reisbureaus enz. dikwijls onrealistische lokprijzen ingezet, zodat de klant de drempel van de winkel… Detailhandel, 01-06-2013
Kwaliteitscertificaat IS0 9001, een must voor ieder bedrijf

Kwaliteitscertificaat IS0 9001, een must voor ieder bedrijf

ISO 9001 is een norm voor kwaliteitsmanagement. Zonder ISO 9001 certificaat kan een grotere onderneming eigenlijk niet meer. Het ISO-certificaat geeft immers aan dat het bedrijf voldoet aan normale ei… Onderneming, 27-04-2009
Meer winstgevende omzet door respect en aandacht voor klant

Meer winstgevende omzet door respect en aandacht voor klant

Ook in zaken gaat het om mensen die elkaar moeten en willen begrijpen. Je kunt wel de goedkoopste zijn, maar als de klant jou de order niet gunt krijg je die opdracht echt niet, en toont hij jouw sche… Zakelijk, 24-02-2009
Meer winstgevende omzet via sterke oprechte klantenbinding

Meer winstgevende omzet via sterke oprechte klantenbinding

Als u wilt dat de klant de volgende keer opnieuw een aankoop doet, dient u aan klantenbinding te doen. Dat doen detaillisten vaak met klantenkaarten en spaarzegeltjes enz. Maar klantenbinding kan ook… Onderneming, 25-01-2009
Mond-tot-mondreclame: goede, goedkope promotie voor bedrijf

Mond-tot-mondreclame: goede, goedkope promotie voor bedrijf

Mond-tot-mondreclame is vooral voor de kleinere onderneming of zelfstandige ZZP-er, een effectieve en goedkope reclamevorm. Want objectieve positieve berichten die een potentiële opdrachtgever in zijn… Marketing, 22-08-2013
Monopoliepositie supermarkten vaak terecht verkregen mijn kijk op

Monopoliepositie supermarkten vaak terecht verkregen

Ongeveer 25% van de huishoudens is voor dagelijkse boodschappen min of meer tot één supermarkt veroordeeld. Voor de meeste Nederlanders is dat Albert Heijn. Binnen loopafstand is vaak geen alternatief… Detailhandel, 06-04-2010
Motiveer je personeel, en maak ze echte MEDEwerkers

Motiveer je personeel, en maak ze echte MEDEwerkers

Goed en verstandig omgaan met personeel is een must, zodat je optimaal van je vakbekwame mensen kunt profiteren. Als je prettig en respectvol met medewerkers omgaat vinden ze het fijn in jouw bedrijf… Onderneming, 04-02-2010