Robbie » Zakelijk: Pagina 2
Artikelen 11 - 20 van 56 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

De klant moet je de order gunnen, doe dus aan klantenbinding

De klant moet je de order gunnen, doe dus aan klantenbinding

Niemand koopt graag bij iemand die hij niet sympathiek vindt of bij een bedrijf met een afstandelijke uitstraling. Weliswaar is de prijs van het product of de dienst heel belangrijk, maar de inkoper v… Onderneming, 04-12-2009
Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Discussie per mail of app is improductief en leidt tot ruzie

Wanneer is mailen of appen nuttig, en wanneer beter bellen als het om zakelijk communiceren gaat? Soms maakt het niet uit welk communicatiemiddel je kiest. Maar er zijn ook situaties dat je per sé het… Zakelijk, 18-03-2012
Een veelbezocht, informerend en tijdbesparend Intranet

Een veelbezocht, informerend en tijdbesparend Intranet

Elke grote organisatie beschikt tegenwoordig over een Intranetsite. Een informatieve website, maar dan uitsluitend voor intern gebruik van medewerkers. Of voor de vrijwilligers van een wijdvertakte vr… Management, 18-02-2009
Effectief stappenplan voor de interne kwaliteitsaudit

Effectief stappenplan voor de interne kwaliteitsaudit

Een ISO-kwaliteitscertificaat geeft aan dat de diensten en producten van de onderneming op een kwalitatief verantwoorde manier tot stand komen. Alvorens een bedrijf door een extern bureau wordt beoord… Onderneming, 02-03-2010
Gevecht fabrikant tegen detaillist gunstig voor consument

Gevecht fabrikant tegen detaillist gunstig voor consument

Fabrikanten van merkartikelen distribueren via groothandel, grossiers, dealers, detaillisten. De fabrikant wil graag controle en macht uitoefenen op deze groep directe afnemers. Hij wil het "Recht van… Onderneming, 27-02-2009
Goed bestuur voorkomt conflicten en wrijving in Vereniging

Goed bestuur voorkomt conflicten en wrijving in Vereniging

Een vrijwilligersorganisatie heeft meestal voldoende expertise in huis als het gaat om de taken waarvoor ze is opgericht. De Belastinghulp voor buitenlanders weet ongetwijfeld alles van inkomstenbelas… Management, 23-04-2010
Goede klantenservice noodzakelijk voor elke onderneming

Goede klantenservice noodzakelijk voor elke onderneming

Negatieve publiciteit over je bedrijf is dodelijk. Niet alleen moet het imago van je product goed zijn, maar er mogen ook niet te veel klachten over je klantenservice. Klanten gaan twijfelen als er ke… Onderneming, 01-11-2010
Grotere omzet en winst dankzij de steun van je leveranciers

Grotere omzet en winst dankzij de steun van je leveranciers

Als de omzet van je onderneming soms tegenvalt dien je uiteraard maatregelen te nemen die het tij weer ten goede doen keren. Als ondernemer of zzp'er zul je er alles aan moeten doen om uit zo'n dal te… Onderneming, 02-02-2010
Gunstige prijs alleen bij juiste volgorde van onderhandelen

Gunstige prijs alleen bij juiste volgorde van onderhandelen

Inkoper en verkoper zitten aan het zelfde schaakbord, spelen hetzelfde spel, maar willen natuurlijk wel graag winnen, of op z’n minst beter worden van elkaar. Als we het spel willen winnen, dienen we… Onderneming, 28-12-2009
Het belang van stagiairs voor de onderneming

Het belang van stagiairs voor de onderneming

Bij een flink aantal opleidingen is het van belang dat leerlingen via een stageplaats praktijkervaring opdoen bij bedrijven. Maar het belang is vaak wederzijds, want de werkgever die een stageplek ter… Onderneming, 15-03-2010